Stopa - synonyma
Celkem nalezeno 14 synonym ke slovu stopa.
Význam: Stopa je fyzický nebo psychický znak, který zanechává osoba nebo zvíře. Označuje místo, kde byla osoba nebo zvíře předtím, než odešli.
šlépěj
Šlépěj je symbolický řetězec činů nebo vývoje, který vede k dosažení cíle.
šlápota
Šlápota je starý název pro přídavné jméno, které se používá pro určitý druh obecného, nespecifického popisu.
otisk (chodidla)
Otisk (chodidla) je odtisk chodidla, který se využívá pro identifikaci osob.
známka
Známka je hodnocení práce nebo výkonu, které uděluje učitel nebo jiný autoritativní činitel.
znamení
Znamení jsou symboly nebo znaky, které mají specifický význam a používají se k označení nebo sdělení informací.
památka
Památka je objekt nebo místo, které je uctíváno, uchováváno nebo připomínáno pro jeho historickou, kulturní nebo náboženskou důležitost.
přelud
Přelud je fantazijní, nerealistická myšlenka nebo představa.
klam
Klam je lživá věta či jednání s úmyslem oklamat druhou stranu.
dojem
Dojem je první subjektivní zážitek z účasti na něčem, čemu člověk čelí.
tušení
Tušení je představa nebo vnitřní pocit, že něco je pravděpodobné nebo se může stát, i když není jasné nebo nebylo dosud potvrzeno.
názor
Názor je osobní mínění, postoj či stanovisko k určitému tématu.
mínění
Mínění je názor nebo přesvědčení, které lidé mají o tom, jak je něco důležité nebo jak by se mělo dělat.
úsudek
Úsudek je schopnost posoudit situaci, udělat závěry a vyvodit závěry s přihlédnutím ke všem okolnostem.
soud
Soud je orgán, který rozhoduje o sporech mezi stranami a vynáší právní rozsudky.
Podobná synonyma
vpálit (znamení)
Vpálit znamení znamená zanechat trvalou nebo dočasnou stopu, např. vytvořit vyrytím nebo použít tavnou pistoli.
otisk sazby
Otisk sazby je měrná jednotka pro míru rychlosti tisku, která se měří v stranách za minutu (str./min.).
mít dojem
Mít dojem znamená mít základní nebo silné dojmy z něčeho na základě vnímání nebo zkušenosti.
pravdivý názor
Názor, který je založen na faktech a je pravdivý.
názor <na co>
Názor je vyjádření mínění o něčem, co je podpořeno fakty, zkušenostmi, argumenty nebo osobními preferencemi.
znamení <čeho>
Znamení je symbol, který má nějaký specifický význam. Obvykle se vztahuje k nějakému náboženství, kultuře nebo události.
otisk
Otisk je vzorec nebo stopa, např. otisk prstu, který slouží ke zjištění identity nebo identifikaci.
vyostřený (názor)
Vyostřený názor znamená silné a jasné vymezení postoje nebo názoru, který je podložený důkazy a argumenty.
změnit názor
Změnit názor znamená vyměnit názor, přijmout nový postoj nebo změnit myšlení.
úsudek <o čem>
Úsudek je schopnost vyhodnocovat informace a udělovat závěry na základě logického uvažování.
dojem (silný)
Silný dojem je intenzivní a hluboký vjem nebo pocit, který zůstává dlouho po jeho zažití.
dojem (vybavený)
Dojem je první nebo rychle vyvíjející se subjektivní pocit nebo představa o něčem, co člověk zažívá.
mít názor
Mít názor znamená mít vlastní pohled na věc nebo situaci.
subjektivní (názor)
Subjektivní: Názor založený na osobních preferencích, dojmech nebo přesvědčení.
formulovat (názor)
Formulovat (názor) znamená vyjádřit myšlenky a názory jasně a stručně.
památka (písemná)
Památka je věc, místo nebo událost, která se zachovala pro budoucí generace, aby si uctily minulost.
soud (jistého stupně)
Soud je státní orgán, který vykonává právo a vyřizuje spory mezi stranami.
veřejné mínění
Veřejné mínění je soubor názorů a postojů většiny lidí ke společenským problémům.
podobný (názor)
Podobný (názor) znamená souhlasit s něčím nebo mít naprosto stejnou myšlenku jako někdo jiný.
první známka
První známka je obecný výraz pro nejprve zaznamenanou a nejstarší formu právní kontrakce. Označuje první doklad o uzavření kontraktu, smlouvy či jiné právní dohody.
mít názor <na co>
Mít názor
nepříjemný (dojem)
Nepříjemný dojem je pocity odporu, obavy, rozčarování nebo rozčílení vyvolané okolnostmi či situací.
znalec (jehož úsudek rozhoduje)
Znalec je osoba, která poskytuje odborné posouzení a jehož úsudek rozhoduje o výsledku.
výzkum mínění
Výzkum mínění je proces získávání a analýzy informací o názorech, postojích a preferencech respondentů.