Výměra - synonyma
Celkem nalezeno 5 synonym ke slovu výměra.
Význam: Výměra je právní smlouva, kterou vlastník pozemku přenechává jiné osobě na základě dohody nebo za určitých podmínek část svého pozemku.
vyměření
Vyměření je proces stanovení velikosti, hranic a polohy pozemku nebo objektu.
vyrozumění (úřední)
Vyrozumění je oficiální sdělení, které má nařídit, oznámit nebo upozornit na něco.
definice
Definice je jasné a přesné vysvětlení pojmu či věci.
rozloha
Rozloha je vymezená plocha na zemském povrchu, která je vyjádřena v čtverečních metrech.
výměr
Výměr je dohoda mezi dvěma stranami, která je shrnuta ve formě textu a která upravuje jejich práva a povinnosti.
Podobná synonyma
úřední
Úřední je adjektivum popisující něco nebo někoho, kdo je oficiální nebo oficiálním způsobem prováděn.
listina (úřední)
Listina je úřední dokument, který zaznamenává události, informace nebo rozhodnutí a je vyhotovený v souladu se zákonem.
úřední výzva
Úřední výzva je oficiální písemné oznámení, které vydává úřad nebo orgán veřejné moci, žádající o dodržení zákona.
tabule (úřední)
Tabule je úřední oznámení nebo informace zveřejněné na veřejném místě, jako je cedule, plakát nebo billboard.
úřední představitel
Úřední představitel je jednotlivec pověřený státem nebo místní vládou k výkonu funkce.
z definice
Známka: příznak, který naznačuje pozitivní nebo negativní vlastnost nebo stav.
svazek (úřední)
Svazek je soubor souvisejících úředních dokumentů, které jsou spojeny s jednou záležitostí.
razidlo (úřední)
Razidlo je veřejnoprávní listina, která slouží jako důkaz totožnosti a potvrzení právního úkonu.
vyrozumění
Vyrozumění je oznámení informace, které má být odesláno druhé straně až do jejího přijetí.
dozor (úřední)
Dozor je proces organizace, kontroly a řízení činností, které se provádějí za účelem dosahování placené nebo neplacené práce.
dokumenty (úřední)
Úřední dokumenty jsou oficiální dokumenty nebo záznamy, které jsou používány pro důkaz, právní účely nebo pro potvrzení.
úřední prohlídka
Úřední prohlídka je formální kontrola osoby nebo prostoru prováděná úředníkem.
podle definice
Alokace: proces rozdělení dostupných zdrojů mezi jednotlivce, skupiny nebo organizace.
papír (úřední)
Úřední papír je dokument, který se používá k oficiálnímu prokázání jistých skutečností.
úřední průkaz (cestovní)
Úřední průkaz (cestovní): doklad osoby oprávněné k průchodu státních hranic a umožňující cestovat po zahraničí.
zásah (úřední)
Zásah úředníka je zásah právního orgánu, který je nutný pro řešení právního problému nebo pro zajištění právního postavení osoby nebo jiného subjektu.
úřední odnětí (majetku)
Úřední odnětí je opatření vlády, kterým se odebírá majetek v rámci soudního rozhodnutí.
z úřední moci
Úřední moc je představována veřejnou autoritou, která je zodpovědná za vykonávání veřejných úkolů a zákonů.
z moci úřední
Z moci úřední je to jednostranné jednání ze strany úřadu, které je závazné pro obě strany.